<h2>Καλώς ορίσατε στην σελίδα μας ...</h2><p>Φρέσκα Φρούτα & Λαχανικά - Κρασί & Τσίπουρο - Όσπρια - Ζυμαρικά - Βιολογικά προϊόντα</p> <h2>Καλώς ορίσατε στην σελίδα μας ...</h2><p>Φρέσκα Φρούτα & Λαχανικά - Κρασί & Τσίπουρο - Όσπρια - Ζυμαρικά - Βιολογικά προϊόντα</p> <h2>Καλώς ορίσατε στην σελίδα μας ...</h2><p>Φρέσκα Φρούτα & Λαχανικά - Κρασί & Τσίπουρο - Όσπρια - Ζυμαρικά - Βιολογικά προϊόντα</p>
Previous Next
Προϊόντα


Φρέσκα φρούτα - λαχανικά
Ανακαλύψτε γιατί τα συμπληρώματα διατροφής δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά και τι προσφέρουν στη διατροφή μας.
 
Στους γοργούς ρυθμούς της σύγχρονης καθημερινότητας, δεν είναι πάντα εύκολο να ακολουθούμε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Παγκόσμιοι οργανισμοί υγείας προτείνουν να καταναλώνουμε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Συχνά μάλιστα υποκαθιστούμε τα φρούτα και τα λαχανικά με τεχνητά υποκατάστατα όπως πολυβιταμίνες και άλλα συμπληρώματα διατροφής, με την πεποίθηση ότι έχουν ανάλογη δράση. Είναι όμως έτσι;
 
Θεωρητικά μπορούμε να λάβουμε αρκετά από τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών μέσω των συμπληρωμάτων διατροφής, αλλά πρακτικά το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο. Σύμφωνα με ερευνητές, συστηματικές μελέτες των τελευταίων δέκα ετών έχουν δείξει ότι οι βιταμίνες και άλλα συμπληρώματα διατροφής, δεν έχουν τις ίδιες ευεργετικές ιδιότητες με αυτές των φρούτων και των λαχανικών, τα οποία περιέχουν συστατικά όπως τα αντιοξειδωτικά συστατικά καροτενοειδή και φλαβονοειδή.
 

Εκτός από τις ουσίες τις οποίες γνωρίζουμε, τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν επίσης πολλές ακόμη ουσίες που είναι άγνωστες στους περισσότερους. Τα θρεπτικά αυτά συστατικά δεν καταναλώνονται μεμονωμένα, αλλά μαζί και συνεργάζονται για την καλύτερη υγεία μας. Ένα παράδειγμα είναι ο συνδυασμός λαχανικών πλούσιων σε σίδηρο, όπως το σπανάκι, με λαχανικά τα οποία περιέχουν ουσίες που ενισχύουν την απορρόφηση του σιδήρου, όπως η βιταμίνη C που έχει το πορτοκάλι. Αυτός ο συνδυασμός είναι ευεργετικός για όσους πάσχουν από έλλειψη σιδήρου.

           



Όσπρια
Διατροφικός θησαυρός 
 
Στην κατηγορία των οσπρίων περιλαμβάνονται κυρίως τα φασόλια, οι φακές, τα κουκιά, τα ρεβίθια και η φάβα. Τα όσπρια αποτελούν τρόφιμα υψηλής βιολογικής αξίας, καθώς περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεϊνών και υδατανθράκων, συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι υδατάνθρακες μας χαρίζουν ενέργεια, ενώ οι πρωτεΐνες είναι το κύριο συστατικό των δομικών ιστών. Δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι από τα τρόφιμα του φυτικού βασιλείου, τα όσπρια και τα δημητριακά έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, που φτάνει σε ποσοστό 20-25%. Εξίσου σημαντική είναι και η περιεκτικότητα των οσπρίων σε φυτικές ίνες, οι οποίες αφενός βοηθούν την ομαλή λειτουργία του εντέρου και αφετέρου συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης. Επίσης, από την κατανάλωσή τους παίρνουμε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο και κάλιο και σε μικρότερα ποσοστά ασβέστιο. 
 
Όσπρια δύο φορές την εβδομάδα 

Τα πλούσια θρεπτικά συστατικά τους καθιστούν τα όσπρια πολύτιμη τροφή για την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή, σύμφωνα με τις αρχές της οποίας θα πρέπει να καταναλώνονται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Στην περίπτωση των οσπρίων, η μερίδα είναι ανάλογη με τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε οργανισμού. Μια μέση μερίδα είναι περίπου 3 κουτάλες μαγειρέματος (βαθιές, της σούπας). 



Κρασί
Το κρασί είναι πραγματικά ένα θεϊκό δώρο στον άνθρωπο. Δεν είναι τυχαίο, ότι είναι το μοναδικό αγαθό, που... έχει τον δικό του θεό (Θεός Διόνυσος στην αρχαία Ελλάδα) και επίσης αποτελεί ένα από τα πιο πολυπρόσωπα τρόφιμα.
 
Σε όλη την διάρκεια της ιστορίας, το κρασί αποδείχτηκε χρήσιμο σε πολλές περιπτώσεις για τους ανθρώπους. Πριν από μερικές εκατοντάδες χρόνια (χρονολογικά στο σημείο της διάδοσης της απόσταξής του), αποτελούσε ένα από τα πιο ισχυρά αντισηπτικά. Οι αρχαίοι Έλληνες έπλεναν τις πληγές τους με αυτό και τους νεκρούς τους. Επίσης αποτέλεσε ένα αποστειρωτικό μέσω και για τους άνδρες αλλά και για τις γυναίκες. Σκεφτείτε πόσο μακριά θα μπορούσαν να φθάσουν οι εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή αντίστοιχα οι λεγεώνες των Ρωμαίων, αν δεν απολύμαιναν το νερό, αναμιγνύοντάς το με κρασί; Ήταν, ίσως, ένα από τα βασικότερα φάρμακα της εποχής, πολλές φορές μόνο του ή ακόμα αναμιγνύοντας το με βότανα.
 
Το κρασί αποτελούσε πάντα ένα είδος πρώτης διατροφικής ανάγκης για τον άνθρωπο. Πόσες ανθρώπινες ζωές γλύτωσαν από την πείνα της Γερμανικής κατοχής, στον πόλεμο του ’40 όταν η ταπεινή τότε ρετσίνα παρείχε τις απαραίτητες θερμίδες για να επιζήσουν συνάνθρωποι μας;
 
Η θέση του κρασιού στην μεσογειακή κουλτούρα είναι ιδιαίτερη και ακόμη πολύ δυνατή, παρότι έχασε τις τελευταίες δεκαετίες την θέση στο καθημερινό μας τραπέζι. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα οι ευεργετικές ιδιότητες του κρασιού μας χρειάζονται όσο ποτέ. Η συστηματικά κακή διατροφή, το άγχος και οι γρήγοροι ρυθμοί που ζούμε βρίσκουν στο κρασί τον... μάστορα τους.
 
Κατανάλωση με μέτρο και καλή παρέα ...


Τσίπουρο
Το τσίπουρο είναι ένα αλκοολούχο ελληνικό ποτό που για πρώτη φορά παρασκευάστηκε στο Άγιο Όρος τον 14ο αιώνα και από τότε συνηθίζεται να παρασκευάζεται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο. Το τσίπουρο θεωρούταν πάντα το ποτό των φτωχών διότι για να παραχθεί δεν απαιτούνται μεγάλα έξοδα. Για να παραχθεί, χρειάζεται ειδική άδεια αλλά υπάρχουν πολλοί ερασιτέχνες και οικογένειες που φτιάχνουν τσίπουρο από πολύ παλιά. Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι η μέθοδος που παρασκευάζεται το τσίπουρο διαφέρει πάρα πολύ από τη μέθοδο που παρασκευάζεται το ούζο. Η καλύτερη περίοδος για να παρασκευαστεί το τσίπουρο είναι από τα μέσα του Οκτώβρη μέχρι και τα τέλη του Δεκέμβρη, ανάλογα και με τη περιοχή.
 
Το χρώμα του τσίπουρου είναι από το τελείως διαυγές μέχρι και έντονο κίτρινο, ανάλογα με το πόσο χρόνο έχει που παρασκευάστηκε. Όταν περιέχει γλυκάνισο και προστεθεί νερό τότε το τσίπουρο αποκτά το λευκό χρώμα που έχει το ούζο. Πολλοί Έλληνες παρασκευαστές τσίπουρου το αφήνουν να ωριμάσει για πολύ καιρό γιατί διαπίστωσαν ότι έτσι γίνεται ακόμη πιο εύγευστο.
 
Επίσης το τσίπουρο καταναλώνεται σε μικρά ποτήρια λόγω του ότι περιέχει αυξημένη ποσότητα αλκοόλ. Σερβίρεται συνήθως με μεζέδες όπως ελιές, τυρί φέτα, κεφτέδες, αγγουράκι. Ακόμη σε πολλά εστιατόρια σερβίρεται ως επιδόρπιο μετά το φαγητό μαζί με φρούτο ή γλυκό ως κέρασμα. Όταν έχει πολύ κρύο το χειμώνα είναι πολύ ωραίο να προστεθεί μέλι μαζί με το τσίπουρο. Έτσι προκύπτει το ρακόμελο όπου ζεσταίνει πολύ τον οργανισμό. Επίσης το τσίπουρο μπορεί να θεραπεύσει τα κρυολογήματα καθώς και τις στομαχικές διαταραχές σε κάποιες περιπτώσεις.


Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα, καρύδια, πεκάν, φιστίκια, κάσιους, φουντούκια, αλλά και πολλοί άλλοι, περισσότερο ή λιγότερο εξωτικοί κάθε φορά, οι ξηροί καρποί έχουν την τιμητική τους τις ημέρες των γιορτών, αφού τους καταναλώνουμε κατά κόρον, τόσο συνοδεύοντας το ποτό ή το κρασί μας όσο και ως συστατικό διάφορων γλυκών ή αλμυρών πιάτων. Σε κάθε περίπτωση, οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή, θρεπτική και νόστιμη διατροφική επιλογή και γι’ αυτό δεν πρέπει να λείπουν από το διαιτολόγιό μας, όχι μόνο σε γιορτές και ειδικές περιστάσεις, αλλά και στο πρωινό, το σνακ ή το γεύμα μας. Πριν τους απολαύσετε με οποιονδήποτε τρόπο, γνωρίστε όλα τα μυστικά της επιλογής και της φρεσκάδας τους, αλλά και την ιδιαίτερη διατροφική τους αξία. 

Γιατί να τους τρώμε;

Oι ξηροί καρποί είναι μια παρεξηγημένη κατηγορία τροφίμων, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές έρευνες για τη σύσταση και την αξία τους. Από τις έρευνες αυτές έχει αποδειχτεί ότι είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (υγιεινά λίπη δηλαδή), πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία (π.χ. μαγνήσιο), φυτικές ίνες, αλλά και σε πολλές βιταμίνες, όπως η Ε. Γι’ αυτό άλλωστε και οι ειδικοί μάς προτρέπουν να τους καταναλώνουμε ακόμα και καθημερινά, συστήνοντάς μας απλώς να μην ξεπερνούμε το μέτρο (γιατί δίνουν αρκετές θερμίδες) και να τους προτιμούμε νωπούς και ανάλατους.



Ζυμαρικά
Τα ζυμαρικά είναι απόλυτα εναρμονισμένα με τις διατροφικές ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, φτιάχνονται εύκολα και εμπλουτίζονται με μια ποικιλία της οικιακής οικονομίας: το κρέας, το γάλα, το τυρί, τα όσπρια και το ταχίνι. Άλλωστε πάντα τα ζυμαρικά υπήρξαν μια από τις αγαπημένες γεύσεις μικρών και μεγάλων, ενώ παράλληλα αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης με παραλλαγές.
 
Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, που βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής διατροφής, αποτελούν μαζί με το ψωμί, το ρύζι, την πατάτα και το καλαμπόκι την κύρια ομάδα σύνθετων υδατανθράκων. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες μεταβολίζονται, αφομοιώνονται και χωνεύονται πιο αργά σε σχέση με τους απλούς υδατάνθρακες των γλυκών και των φρούτων.
 
Τα ζυμαρικά συνιστώνται ως βασική τροφή του ανθρώπου, για όλες τις ηλικίες, ακόμη και στα πιο αυστηρά διαιτολόγια, επειδή περιέχουν λίγες θερμίδες (130 περίπου θερμίδες στα 100 γρ. μαγειρεμένης ποσότητας) και εφόσον οι υδατάνθρακες πρέπει να καλύπτουν το 50-55% της καθημερινής ολικής προσλαμβανόμενης ενέργειας.


Βιολογικά προϊόντα

Μια υγιής διατροφή δεν απαιτεί μόνο την αποφυγή των ανθυγιεινών φαγητών – απαιτεί και τη μέγιστη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών σε κάθε μπουκιά που τρώτε. Χρειάζεστε καλής ποιότητας φαγητό για να χτίσετε ένα γερό σώμα. Αλλά γνωρίζετε ότι οι διατροφικές σας επιλογές επιδρούν και στο περιβάλλον; Αν επιθυμείτε ένα υγιές σώμα και έναν υγιή πλανήτη, τότε αρχίστε να σκέφτεστε να τρέφεστε με βιολογικά προϊόντα.
 
Ορισμός Των Βιολογικών Προϊόντων
 
Το οργανικό προϊόν μεγαλώνει, αναπτύσσεται και επεξεργάζεται χωρίς την χρήση συνθετικών λιπασμάτων, ζιζανιοκτόνων, εντομοκτόνων, μυκητοκτόνων, αντιβιοτικών ή ορμονών. Μόνο οι αγρότες που παράγουν τρόφιμα σύμφωνα με τους κανονισμούς βιολογικών προϊόντων και πιστοποιούνται από έναν ανεξάρτητο οργανισμό μπορούν να χαρακτηρίσουν τα προϊόντα τους ως «πιστοποιημένα βιολογικά».  Ο όρος «συμβατικός» χαρακτηρίζει μη βιολογική  αγροτική πρακτική.
 
Τα Πλεονεκτήματα Των Βιολογικών Τροφίμων
 
Σύμφωνα με μια μελέτη του 2001, τα συμβατικά καλλιεργημένα φρούτα και λαχανικά έχουν περίπου τη μισή περιεκτικότητα σε βιταμίνες με τα αντίστοιχα του 1963. Τα βιολογικά καλλιεργημένα προϊόντα, από την άλλη, είναι πιο θρεπτικά από τα τρόφιμα που παράγονται με την χρήση συνθετικών χημικών, όπως επιβεβαιώνεται σε μελέτες του 1993. Κατά μέσο όρο, τα βιολογικά καλλιεργημένα τρόφιμα έχουν 63% υψηλότερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, 73% σε σίδηρο και 118% σε μαγνήσιο, ενώ έχουν 29% χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδράργυρο.
 
Εκτός από μεγαλύτερα θρεπτικά συστατικά ανά μπουκιά, τα βιολογικά τρόφιμα βοηθάνε και στην καταπολέμηση των ασθενειών. Σίγουρα έχετε ακούσει για τα φλαβονοειδή, τα οποία παράγονται από τα φυτά σαν ανταπόκριση σε περιβαλλοντικές πιέσεις, όπως ανταγωνιστικά φυτά ή έντομα. Τα φλαβονοειδή έχουν υψηλά επίπεδα σε αντιοξειδωτικά, που ενισχύουν την φυσική άμυνα του φυτού και βοηθάνε στην καταπολέμηση των ασθενειών. Έρευνες επισημαίνουν ότι τα παρασιτοκτόνα και  ζιζανιοκτόνα επηρεάζουν την παραγωγή αυτών των προστατευτικών συστατικών.
 
Σύμφωνα με την επιστημονική ανάλυση του 2005 του Organic Center, τα επίπεδα αντιοξειδωτικών είναι περίπου 30% υψηλότερα στα βιολογικά τρόφιμα σε σχέση με τα χημικά αναπτυσσόμενα προϊόντα κάτω από ίδιες συνθήκες. Τα περισσότερα αντιοξειδωτικά βρίσκονται στις φλούδες των φρούτων και λαχανικών, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι πετάνε τις φλούδες των συμβατικά καλλιεργημένων προϊόντων για να μειώσουν την έκθεση τους στα παρασιτοκτόνα. Εφόσον είναι ασφαλέστερο να τρώτε την φλούδα ενός βιολογικού φρούτου ή λαχανικού, προσλαμβάνετε μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών από το προϊόν.
 
Οι επιστήμονες αποκτούν όλο και καθαρότερη εικόνα για το πως οι ασθένειες και οι τοξίνες του περιβάλλοντος συνδέονται και έχουν αποδείξει ότι η έκθεση σε χημικά λιπάσματα και παρασιτοκτόνα επηρεάζουν την υγεία μας. Μερικά παρασιτοκτόνα έχει αποδειχτεί ότι διαταράσσουν τη λειτουργία του ενδοκρινικού συστήματος μας (που ρυθμίζει τις ορμόνες), ενώ άλλα συνδέονται με καρκίνο του μαστού, καρκίνο του ουροποιητικού συστήματος και άσθμα.